Mindfulness


10984715_10152677773912308_685371482_n
Uddannelse: Mindfulness underviser v. At Work skolen 2015.

 

Mindfulness er et koncept, der oprindeligt stammer fra buddhismen. Det har især fundet vej til vesten
i forbindelse med håndtering og behandling af stress og depression. Mindfulness er en træningsteknik,
der styrker opmærksomheden og rent fysisk påvirker centralnervesystemet.

Gennem meditation, åndedrætsøvelser og blide bevægelser (fx simple yoga-øvelser), træner mindfulness hjernen til at udvikle en stærkere koncentrations- og fokuseringsevne og forbedrer kontrollen over egne tankemønstre og følelser. Hjernens centre for nærvær, balance og ikke mindst medfølelse styrkes under meditation.

Mindfulness kan kort beskrives som bevidst nærvær – den form for tilstedeværelse,
der kommer af at være opmærksom på det der er i nuet, uden at bedømme eller vurdere.

Mindfulness bruges til at opnå en højere livskvalitet, f.eks. ved at give øget
indre ro, forebygge/reducere stress, forebygge depression, give overskud og glæde, større
selvindsigt samt skabe bevidsthed om egne tankestrømme.
Du optræner din evne til at være med det der allerede er og opøver en indre accept af tingenes tilstand.

Mindfulness anvendes for:

    • Forebyggelse/reducering af stress
    • Forebyggelse/reducering af negative/depressive tanker
    • Håndtering af kroniske smerter
    • Håndtering af angst
    • Øget indre ro og nærvær
    • Overspisning
    • Rygestop
    • Bedre nattesøvn

 

Individuelle mindfulness coaching sessioner á 45 min (evt incl. beroligende øreakupunktur behandling):

Er for dig som har et specifikt problem/udfordring som du ønsker at arbejde mere målrettet med eller for dig som bare ikke har lyst til, at deltage på et hold.
Pris: 350 kr
Tilbud: 3 sessioner 900 kr

NB: Ved afbud senere end 24 timer før din aftale, betaler du 50% af beløbet. Ved udeblivelse uden afbud, betaler du fuldt beløb.

 

Følg mig på facebook for opdateringer om workshops og meditations-aftener, eller skriv til mig og kom på min mailliste, så du får direkte besked om mindfulness og mindfuld yoga.

OBS: Læs også mere om Meditationsaftener og Mindfuld yoga, og tjek hold skemaet, under fanen; ‘Mindfuld yoga og mindfulness’,

 

Det er også muligt at arrangere en workshop på din arbejdsplads.

Mindfulness kunne også være en idé til f.eks. en veninde-aften eller et familiearrangement.
Priser fra 1.000 kr.

Kontakt mig for mere info om priser, holdstart osv.

 

Tidligere deltagere har udtalt:

“Jeg er super glad for dine kurser, jeg er kommet så meget igang med at bruge mindfulness i hverdagen og meditationerne.
Håber ikke det forstyrrede at jeg blev meget rørt under første meditation idag, det var virkeligt svært for mig at styre og overvejede at gå, men så siger du jo at man skal være modig. Jeg blev bare pludseligt så rørt og taknemmelig over at ligge der og se vejen fremad med mere ro. Det var så befriende at slippe alt og bare være mig. Det var glædes tårer og jeg er så glad indeni. Tusind tak fordi du er så god til at få mig til at forstå og komme videre i mit liv på en lettere og mere nærværende måde. Er nok ikke i mål endnu, men mærker virkeligt tydelige ændringer allerede”.

 

“Personligt har kurset lært mig især 3 ting:
1. At undgå at stresse ved at tvinge tankerne tilbage på den igangværende opgave og “glemme” de ventende opgaver, til det bliver deres tur
2. At nyde nuet, vænne hjernen til at koncentrere sig om lige nu, og ikke i morgen. Fx nyder jeg nu synet af mine blomster i haven, hver gang jeg går forbi , og ikke mindst nyder jeg mange stjernestunder med mit lille barnebarn i stedet for at gøre al mulig andet, mens jeg har ham ! Dit eksempel med, at livet er en perlerække af begivenheder og ikke bare en række “opgaver”, der skal overstås, har gjort stort indtryk på mig og hjælper mig med at huske på, hvad der er vigtigst i livet!
3. At kunne være i negative følelser uden at skubbe dem til side. Fx blev jeg ret skuffet i ugen, fordi jeg ikke fik en bestyrelsespost i en forening. Jeg burde ikke være skuffet , for systemet er, at posterne skifter, så min hjerne sagde “pjat”, men skuffelsen blev. Tidligere ville jeg have skubbet den væk, hvorved den ville have ulmet.. Men så tænkte jeg på, hvad vi havde lært om at omfavne følelsen og meditere på den. Så jeg satte mig på gulvet og mediterede på, hvordan det føltes indeni, og bagefter var skuffelsen faktisk væk og erstattet af tilfredshed med den øgede fritid, den manglende post vil give-:) Det her var kun et lille bitte problem, men nu har jeg et værktøj også til store problemer, – det giver ro i sindet
Sammenfattede synes jeg, at mindfullness giver ro i sindet og lærer en at hvile i sig selv, – og hold da op hvor det føles godt!!!”

 

“Det hele var lige som lidt diffust i starten, lidt forvirrende og gav ikke rigtig mening. Men så, de sidste 2 uger, særligt den sidste undervisningsgang, der var det lige som om det hele smeltede sammen og gav mening. Det har givet mig mere ro i min hverdag, jeg stresser ikke så meget over alt det jeg gerne vil nå og opmærksomheden på mine tanker har gjort at jeg ikke bliver så opslugt af de negative tanker.”